torsdag 9 juli 2009

slarv

Vi var in med Palisa i måndags och röntgade, det visade sig att hon har en stress fissur i hf. Hon fick schockwawe och ska få det 2 gånger till. Men prognosen är mycket god och hon kommer vara återställd till nästa år. Nu är vi benbrytar gängen hon & jag. Men skönt att hittat vad det var för något, men hon tycker inte om att vila, inte alls!

Milos kör vi i skritt, han tycker det är jätte kul och sköter sig jätte bra! Skönt att det finns alternativ till ridning nu när vi inte kommer överens, och jag inte tänker riskera någon skada före säsongen är avslutad.

Krille skrittar på och ska gå sin första dressyr lektion idag, kanske kommer en uppdatering om det senare. Han börjar bli nöjdare nu när han får vara med och göra något.

Zsiwa rids även hon på, hon känns fin och trevlig. Vi hae världens underbaraste barbacka tur här för någon dag sen. Underbart! Det blir dressyr för henne med idag.

Själv så har träningen börjat gå bättre och bättre för egen del, var på fotbollsträning igår och vi hade fys. Riktigt kul! Mer sånt åt folket! Linnea och jag trottsade regnet och hade träning i 1½ h, gick sen hem för att rida. Precis som det ska vara. Tyvär missar jag nästa träning pga att jag inte är hemma...

Nej nu ska jag gå upp och dricka kaffe. Ha en bra dag ni alla.

2 kommentarer:

sofia sa...

Skönt att ni hittat vad det är med Palisa och att det är bra prognos. Vad beror det på?

Liza Sundberg sa...

Det beror antagligen på att jag stressat upp henne i klasserna, det var en chansning - som det alltid är.